- Úvod
- Obchodní podmínky
- Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY
- Úvodní ustanovení
- 1.1 Tyto obchodní podmínky dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Mgr. Alena Fojtíková, se sídlem Na Chobotě 2, Praha 6, identifikační číslo:86624849, sufik@centrum.cz, telefon 777 07 11 31 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.sufik.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
- 1.2. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Uživatelský účet
- 2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
- 2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- 2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- 2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- 2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
- 2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
- 2.7. Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího. Více informací k takovému zpracování najdete na https://www.sufik.cz/sufik/gdpr-objection
- Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- 3.1: Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Podáním objednávky s tisknutím tlačítka „Dokončit objednávku zavazující k platbě“ se zákazník zavazuje k uhrazení a převzetí objednávky.
- 3.2: Zákazník má právo stornovat objednávku do 12 hodin od podání objednávky.
- 3.3: Přijetí objednávky je potvrzeno prodávajícím, kupující je o tomto kroku informován elektronickou poštou na adresu, kterou zadal při nákupu.
- 3.4: Poznámka zákazníka v objednávce neslouží pro požadavky zákazníka na jakoukoliv změnu charakteru objednávaného zboží. Prodávající má v takovém případě právo objednávku odmítnout. Změny jsou možné pouze po předchozí individuální domluvě mailem.
- 3.5: Prodávající má právo přijatou objednávku ve výjimečných případech odmítnout, například v případě opakované špatné obchodní morálky zákazníka nebo v případě zadání nepravdivých nebo nesmyslných údajů pro odeslání či komunikaci. Prodávající má také právo objednávku odmítnout v případě, že není schopen v dohodnutém termínu zajistit dodání zboží a nebo není schopen zajistit např. dostatečné množství materiálu na jeho výrobu od dodavatele.
- 3.6: Kupní smlouva vzniká momentem odeslání objednávky. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená kupní smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám.
- 3.7: Na odeslané objednávky nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí mezi odesláním objednávky a jejím přijetím prodávajícím.
3.8: Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti při osobním předání zboží;
- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce, tento typ platby může být zpoplatněný;
- bezhotovostně převodem na korunový účet prodávajícího č. 2100530390 / 2010, vedený u společnosti Fio banka (dále jen „účet prodávajícího“). - 3.9: Objednávka v Eurech musí být uskutečněna překliknutím měny z Kč na EUR v horní části webové stránky a celý e-shop tak bude zobrazovat obě měny po celý objednávkový proces. Platba musí v takovém případě proběhnout na EUR účet u Fio banky prodávajícího č. 2302151030 / 2010 (podrobné instrukce a platební udaje jsou odeslány při zadávání objednávky mailem). Při této transakci neplatíte žádné poplatky za mezinárodní převod. Pokud bude částka zaslaná na účet v českých korunách a dojde k rozdílu v ceně objednávky vyšší než 50,- Kč, může prodávající žádat doplatek ceny.
3.10: Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. - 3.11: Zboží vyráběné na zakázku se řídí podmínkami uvedenými v odstavci 8.
- 3.12: V průběhu vyřizování objednávky je kupující informován o stavu objednávky elektronickou poštou na adresu uvedenou při nákupu.
- 3.13: Kupující dostane objednané zboží za cenu platnou v době objednání. U zboží na zakázku může dojít ke změně ceny po předchozí dohodě s kupujícím, viz odstavec 8.
- 3.14: Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího, pod podmínkou zaplacení kupní ceny, jeho převzetím.
- 3.15: Zákazník si může stáhnout elektoronicky účetní doklad, který slouží zároveň jako dodací a záruční list.
4. Odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zboží)
- 4.1: Kupující má právo podle § 53 odst. 7 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, je potřeba nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebování, poslat zpět v uvedené lhůtě (lhůta se počítá od data odeslání). Prodávající do 30 dnů od odstoupení vrátí zákazníkovi zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem. Před odesláním zboží zpět je kupující povinen o tomto informovat prodávajícího mailem na sufik@centrum.cz.
- 4.2: Uplatní-li kupující právo na odstoupení od smlouvy, má prodávající právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
- 4.3: Vrácené zboží musí být kompletní, nepoužité, neprané, v původním obalu, schopné dalšího prodeje. Pokud bude zboží jakkoliv poškozeno, může kupující vrácení zamítnout, v případě drobných vad požadovat náhradu škody v hodnotě uvedení zboží do prodejného stavu.
- 4.4: Ve vrácené zásilce má být také kopie dokladu o koupi. Zásilka odeslaná na dobírku nebude převzata.
- 4.5: Případné vrácení peněz kupujícímu bude provedeno do 10 pracovních dnů.
- 4.6: Zboží upravené nebo ušité zakázku nelze vrátit bez udání důvodu, viz odstavec 8.
- Práva a povinnosti prodávajícího
- 5.1: Prodávající má povinnost vyřídit závaznou objednávku, odeslat objednané zboží a dodat na adresu kupujícího v termínu, který kupujícímu sdělí při potvrzení objednávky. Účetní doklad sloužící zároveň jako dodací a záruční list je k dispozici ke stažení elektronicky.
- 5.2: Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud kupující opakovaně neplní svůj závazek odebrat zboží a zaplatit kupní cenu.
- 5.3: Prodávající má právo od kupní smlouvy (závazné objednávky) odstoupit, stane-li se plnění nemožným (např. při vyprodání zboží), nedohodne-li se s kupujícím na novém plnění. V případě, že kupující zaplatil objednané zboží předem a odstoupí-li od smlouvy z výše uvedeného důvodu, vrátí prodávající kupujícímu celou částku nejpozději do 5 dnů od odstoupení od smlouvy.
- Práva a povinnosti kupujícího
- 6.1: Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní i fakturační adresu, na kterou má být objednané zboží odesláno.
- 6.2: Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit celkovou cenu. S celkovou cenou je zákazník srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením. Pro zboží na zakázku jsou podmínky upřesněny v odstavci 7.
- 6.3: V případě, že věc při převzetí kupujícím je v rozporu s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
- Dodací podmínky
- 7.1: Dodací podmínky pro Českou republiku.
- 7.1.1: Objednávky jsou kupujícím doručovány Přepravních společností na adresu a nebo na výdejní místo (Zásilkovna, PPL, Česká pošta). V případě výdejního místa je nutné uvést pobočku, kam má být balík doručen. Prodávající o tom zákazníka informuje předem. Zásilky jsou odesílány minimálně 2x týdně.
- 7.1.2: Poštovné se řídí aktuálním smluvním ceníkem přepravce a příplatkem za balné, které určuje prodejce.
- 7.1.3: Zboží je možné po předchozí dohodě emailem vyzvednout osobně v Praze Řepích. V takovém případě zákazník při objednávání v vybere 'Osobní odběr'.
- 7.1.4: Dodání zboží po České republice trvá obvykle 1-3 pracovní dny od podání zásilky. Prodejce nenese odpovědnost za ztrátu zásilky v průběhu dopravy a pokud by zboží nebylo dodané ve standartním termínu, kupující bude prodejce o tomto neprodleně informovat. Prodejce pak podá reklamaci k přepravní společnosti a až do vyřešení reklamace není možné objednávku zrušit či vrátit peníze kupujícímu.
- 7.2 Dodací podmínky pro Slovenskou republiku.
- 7.2.1: Zakoupené zboží je možné zaslat na Slovensko pouze přes Zásilkovnu.
- 7.2.2: Poštovné se řídí aktuálním ceníkem přepravců a příplatkem za balné, který určuje prodejce.
- 7.2.3: Dodání zboží na Slovensko trvá přibližně 3-5 pracovních dnů od podání zásilky.
- 7.3: Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Pokud jsou při převzetí zásilky kupujícím zjištěny zjevné znaky poškození, kupující není povinen zásilku převzít a sepíše s přepravcem nebo předávajícím zápis o škodě. Poškození zásilky při přepravě nahlásí kupující prodávajícímu bez zbytečného odkladu. Pokud takto poškozenou zásilku zákazník od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
- Zboží na zakázku
- 8.1: Zadání zboží na zakázku
- 8.1.1: Zbožím na zakázku se rozumí takové zboží, které je vyrobeno nebo upraveno dle požadavků zákazníka nebo specifikováno v objednávce pomocí přednastavené položky e-shopu (např. příplatek za kapsu, poutka, prostiskluzovou úpravu a pod.). Jedná se o zboží, které je vyhotoveno tak, že případné změny proti standartně prodejnému kusu již nelze bez poškození výrobku odstranit a uvézt tak výrobek do původního stavu. A nebo je vyhotoveno v barevné kombinaci dle přání zákazníka. a neb
- 8.1.2: Požadavek na zboží na zakázku lze zapsat do poznámky k objednávce. Lze je také předem zaslat mailem.
- 8.1.3: Požadavek nemusí být prodávajícím přijat, o přijetí či nepřijetí požadavku je uživatel informován.
- 8.2: Průběh objednání zboží na zakázku.
- 8.2.1: Požadavky zadané uživatelem jsou prodávajícím zváženy a jsou se zákazníkem dle potřeby konzultovány.
- 8.2.2: Pokud dojde ke shodě, je zákazník seznámen s dobou dodání a cenou.
- 8.2.3: Zákazník je povinen uhradit celou částku předem, bez platby nebude zboží na zakázku vyhotoveno
- 8.2.4: Nebude-li zákazník komunikovat, vyhrazuje si prodejce právo objednávku zrušit.
- 8.2.5: V případě zrušení takovéto objednávky bude zákazníkovi vrácena celá částka pouze v případě, že materiál ještě nebyl použit nebo se jej podařilo prodat či použít jinak. V ostatních případech bude navrácena zbylá část platby.
- 8.3: Vyhotovení zboží na zakázku.
- 8.3.1: Zboží na zakázku je vyhotoveno v dohodnutém termínu. Není-li možné termín dodržet, kontaktuje prodávající zákazníka neprodleně.
- 8.3.2: Zboží je pro zákazníka vystaveno za dohodnutou cenu. Cenu nesmí prodejce měnit bez předchozí domluvy s uživatelem o více než 10%.
- 8.3.3: Zboží na zakázku, které splňuje všechny zadané parametry, je uživatel povinen zakoupit.
- 8.4: Platební a dodací podmínky pro zboží na zakázku.
- 8.4.1: U zboží na zakázku lze využít pouze bankovní převod.
- 8.4.2: Po přijetí platby na účet prodávajícího je zboží odesláno na zadanou adresu neprodleně nebo dle dohody s nakupujícím. Zboží je zasláno prostřednictvím některého z přepravců.
- 8.5: Vrácení a reklamace zboží ušitého nebo upraveného na zakázku.
- 8.5.1: Na vrácení zboží na zakázku bez udání důvodu nemá uživatel nárok. Pokud zboží nesplňuje jeho představy, je možné uplatnit reklamaci.
- 8.5.2: Reklamace se řídí platným reklamačním řádem uvedeným v odstavci 9.
- Reklamační řád
- 9.1: Záruční doba
- 9.1.1: Záruční doba na všechny prodávané výrobky je 24 měsíců.
- 9.1.2: Záruční doba na dodané zboží začíná dnem převzetí zboží zákazníkem a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.
- 9.1.3: Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace.
- 9.1.4: V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje.
- 9.1.5: Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, záruka se obnovuje v plné výši.
- 9.1.6: Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady, vady vzniklé při výrobě či kompletaci zboží provedené prodávajícím. Nevztahuje se na opotřebení a vady vzniklé nesprávným používáním zboží nebo manipulací (např. silou utržené všité popruhy, poškozená spodní část zipu, kde se nandavá jezdec a apod.).
- 9.2: Způsob reklamace
- 9.2.1: Před samotnou reklamaci zákazník nejprve kontaktuje prodávajícího mailem, zašle mu reklamační formulář - popis problému reklamovaného předmětu a fotografii vady. Reklamaci není možné podat telefonicky.
- 9.2.2: Při uplatnění reklamace je nutno předložit (odeslat poštou na adresu prodejce) řádně zabalený reklamovaný předmět plnění spolu s kopií dokladu o koupi. 9.2.3: Zákazník si náklady na přepravu zboží hradí sám.
- 9.2.4: V případě potvrzení oprávněnosti reklamace má zákazník nárok požadovat náhradu přiměřených nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží.
- 9.2.5: V případě uplatnění reklamace si zákazník ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy daného zboží a to z důvodu nebezpečí možného poškození zboží. Zboží poškozené při přepravě nebude převzato.
- 9.3: Provedení reklamace
- 9.3.1: Prodejce po prozkoumání předložených dokladů a zběžné prohlídce reklamovaného předmětu buď uzná reklamaci jako oprávněnou, nebo odmítne reklamaci jako neoprávněnou a reklamovaný předmět zákazníkovi vrátí.
- 9.3.2: O způsobu vyřízení reklamace (uznání reklamace jako oprávněné nebo odmítnutí reklamace jako neoprávněné) vyrozumí prodávající zákazníka předem dohodnutým způsobem (písemně nebo emailem).
- 9.3.3: V případě neoprávněné reklamace má prodávající právo naúčtovat odběrateli částku odpovídající účelně vynaloženým nákladům na reklamační postup.
- 9.4. V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Ochrana osobních údajů
- 10.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- 10.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
- 10.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
- 10.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
- 10.5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
- 10.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
- 10.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
- 10.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 10.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- 10.8.1. požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
- 10.8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
- 10.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
- Recenze
- 1: Na e-shopu Sufik.cz mají registrovaní i neregistrovaní zákazníci možnost hodnotit zakoupené produkty a proces objednávky.
- 2: Průběh hodnocení
Po zakoupení produktů je zákazníkovi odeslán systémový e-mail s výzvou k ohodnocení produktu či obchodu. Přes přiložený odkaz se zákazník proklikne do e-shopu. Zde napíše hodnocení produktu či obchodu na základě své vlastní zkušenosti. K hodnocení využíváme také externí portály Zboží.cz a Heureku. - 3: Ověřené recenze
Všechna zveřejněná hodnocení jsou ověřená. Autenticitu recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami zákazníků. V praxi to znamená, že v interním systému hodnocení je každá recenze propojená s ID objednávkou zákazníka, a tak jsem schopna ověřit a prokázat, že zveřejněná recenze pochází od reálného spotřebitele, jež v mém obchodě provedl nákup.
Závěrečná ustanovení
- 12.1: Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího www.sufik.cz v den odeslání elektronické objednávky kupujícím.
- 12.2: Odesláním elektronické objednávky kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, též platnou cenu objednaného zboží, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
V Praze, dne 9.1.2023